donderdag 7 maart 2013

Koereiger (2e bericht)

In het najaar laat de Koereiger zich altijd wel een keertje zien. Zo ook, afgelopen najaar, verscheen hij plotseling bij ons in de Krimpenerwaard om even plotseling weer te verdwijnen. Dus als je hem wilde zien, kon je daar niet te lang mee wachten. Ik was er op een middag op uit gegaan om hem op de door "anderen aangegeven" plek te spotten. Ik zag hem die middag niet. Het is dan ook maar een klein reigertje, en tussen, in dit geval, een  kudde schapen, is hij niet altijd direct te zien, en er is zoveel te zien in de natuur dat ik altijd gauw ben afgeleid.  Een betere verrekijker zou ook handig zijn. Goed, de volgende zaterdag weer een poging, het miezerde, dus voor mij geen gunstig weer, om mooie plaatjes te schieten. Maar wel geluk deze keer, ik zag de Koereiger, dapper achter de schapen aan dribbelen. Hij probeerde zo dicht mogelijk bij de poten van de schapen te blijven, om de insecten welke bij het grazen omhoog komen, op te pikken. De koereiger broedt sinds 1968, in Frankrijk en er zijn in Nederland broedgevallen bekend  sinds 1973. Ondanks het weer toch wat plaatjes geschoten en hij was zo vriendelijk dichtbij te komen om toch nog een duidelijke foto te maken. Foto hierboven vond ik zelf leuk, door het vele vocht in de lucht, een wazige foto. Leek wel een beetje op een oud schilderijtje

 



1 opmerking: