maandag 23 maart 2015

Lente in de Krimpenerwaard

21 maart , het is Lente, iedereen geniet ervan, niet dat wij zo' n strenge winter hebben gehad, maar gewoon het nieuwe aankomende jonge leven, het uitlopen van planten, bomen en struiken. De komst van vogels , die elk jaar in het voorjaar terug komen van hun overwinteringsplekje.  Vlinders fladderen plotseling weer in je tuin.  En de prachtige bloeien lentebloemen,  en de mooie bloesem aan de bomen. 



 een Grutto echtpaartje in Polder Kattendijk. Stichting Zuid Hollands Landschap heeft extra werk        verricht , om de weilanden geschikt te maken om te broeden.




krokussen met nog een enkel sneeuwklokje in het Loetbos.


 

Lammetjes dartelen door de weilanden, deze foto genomen met tegenlicht (dat is altijd jammer) bij Schaapjeszijde in de Krimpenerwaard. Wel een toepasselijke naam.


Gewoon nieuwsgierig



Geurende sneeuwbal , Viburnum bodnantense, in het Gemeenteplantsoen.


Longkruid, mijn eerste tuinplant


groot Hoefblad in het Stormpoldervloedbos


Klein Hoefblad (Stormpoldervloedbos)



Kleine vos, in mijn eigen tuin , half februari.


Citroenvlinder , ik zag deze vlinders al twee weken fladderen bij mijn buurman, maar deze vereerde hij mij ook met een bezoekje.


3 opmerkingen:

  1. Mooie serie Sjani, de vlinders en de crocussen heb ik ook al gezien, net als het klein hoefblad, maar de rest ben ik nog niet tegengekomen.
    De sneeuwbal vind ik net taartversiering, die suikerbloempjes.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk Sjanie dit is genieten van de eerste lentedagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo, Fraaie foto's, het Grutto echtpaartje is voor mij nummer 1.
    Leuke blog overigens.
    Groet Kees (van over de Hollandse IJssel.)

    BeantwoordenVerwijderen