maandag 12 januari 2015

Tuinvogeltelling 17 en 18 januari.

'Zaterdag as. Is het weer zover, de Nationale Tuinvogeltelling . Vorig jaar heel weinig 7 stuks, terwijl er dagelijks meer dan 10 soorten in mijn tuin rondstruinen.  Ben dus heel nieuwsgierig, op dit moment wordt mijn tuin bezocht door de volgende soorten : Pimpelmees, Koolmees, zij vinden zonnepitten lekker en ook pindakaas. Spreeuwen komen voor pindakaas en vet vermengd met zaden. Ook Eksters en Kauwtjes snoepen daarvan . De Gaai komt voor doppinda's en nootjes. Vinken, Turkse Tortels, en altijd een Houtduif komen op vogelzaad af. Over de grond scharrelen een Heggenmus (heeft in mijn Klimop gebroed)  een Roodborst, en geheel onverwacht af en toe een Winterkoninkje. Merels doen zich tegoed aan rotte appels. Huismussen zijn overal tevreden mee.  Ook regelmatig Waterhoentjes vinden restjes vetbol best lekker.  Hieronder wat foto's van mijn tuingasten. Meedoen aan de Tuinvogeltelling, schrijf je in bij de Vogelbescherming, 































1 opmerking:

  1. Sjani wat een bezoekers heb je ,op het moment is het bij mij maar saai.

    BeantwoordenVerwijderen